TTS:n juniorien ystävyysottelu Mikkelissä

Nelaria
Nelarihyökkäys.
Yhteiskuva

Viime sunnuntaina 4.5. junioriemme kohtasivat Mikkelissä Tennis-88:n vastaavan joukkueen.

Kevään toinen junioreiden ystävyysottelu käytiin sunnuntaina 4.5. Mikkelissä paikallista Tennis-88:n junioreita vastaan. Alunperin idea kohtaamiseen syntyi STL:n Midi- ja Minitenniskiertueella Kouvolassa jossa pojat kohtasivat ensimmäisen kerran. Silloin sovimme Tennis-88:n päävalmentajan Klaus Kerttulan kanssa, että tulemme vierailulle Mikkeliin. Nyt sattui vielä niin, että saimme ottelun sovitettua samaan viikonloppuun paikallisten kansallisten kisojen kanssa. Näin pelaajat pääsivät ensin lauantaina osallistumaan omiin sarjoihinsa. Tällä kertaa mukana oli P11 sarjaan osallistuvia pelaajia. TTS:n joukkueen muodostivat Sakari Hervonen, Lauri Kantola ja Aleksi Lindqvist. Kaikki TTS:n pojat osallistuivat ensimmäistä kertaa kansallisiin kisoihin. Kaikki pojat pelasivat samoissa lohkoissa kuin seuraavan päivän ystävyysottelun vastustajat ja pääsivät kokeilemaan vastusta jo vähän "etukäteen". Näistä kohtaamisesta Sakari ja Lauri ottivat hienosti ensimmäiset voittonsa kisapeleissä. Otteluissa peli-ilme pojilla oli kokoajan loppua kohti paraneva. Jatkoon ei tällä kertaa päässyt TTS:n pelaajista kukaan. Peleistä tuli kaikille hyvää kokemusta ja pojat löysivät itse parannuskohteita omasta pelistä. Näistä keskusteltiinkin jo saman illan aikana hotellilla.

Seuraavana aamuna hyvä frisbeegolf verryttelyn jälkeen seurattiin P11 loppuottelua ennen kuin pidettiin yhteisharjoitukset Mikkelin poikien kanssa. harjoitusten päätteeksi aloitettiin ystävyysottelu. Alunperin tarkoitus oli pelata miditennisottelut, mutta pojat päättivät kaikki yhdessä, että pelataan kovilla palloilla koko kentällä kuten kaikki olivat tehneet edellisenä päivänä P11 sarjassa. Pelit pelattiin tilanteesta 2-2 (no ad) yksi erä loppuun -menetelmällä. Tennis-88:n joukkeen muodostivat Matias, Aapo ja Lauri.

Ottelut lähtivät TTS:ltä hyvin liikkeelle ensimmäisissä kaksipeleissä:

Aapo (T88) - Aleksi (TTS)   2-6
Lauri (T88) - Lauri  (TTS)     4-6
Matias (T88) - Sakari (TTS) 6-2

Näin tilanne oli 2-1 TTS:lle toisten kaksinpelien alkaessa. Mikkelin pojista Aapo joutui kuitenkin lähtemään tässä välissä. Näin tuli mahdolliseksi, että ottelu päättyy tasatulokseen nelinpelinkin jälkeen. Aleksi otti varmasti voiton Laurista 6-2 ja ottelun kokonaistulos oli 3-1 TTS:lle. Lauri ja Matias pelasivat pitkään ja tiukkaa ottelua. Matias ei ollut hävinnyt TTS:n pojille yhtään ottelua tätä ennen koko viikonlopun aikana. Lauri onnistui ottelussa loistavasti ja onnistui ratkaisevissa pisteissä erinomaisesti. Ottelu kirjattiin Laurille numeroin 6-4. Näin ennen neluria TTS oli karannut tavoittamattomaan 4-1 johtoon.
Nelurissa tehtiin ystävyysottelumainen sopiminen, että kaikki TTS:n pojat pääsivät pelaamaan, niin Lauri ja Aleksi vaihtoivat kahden gamen välein Sakarin pelatessa koko ottelun. TTS:n pojat hermoilivat alussa ja T88 pääsi karkuun. Ottelu oli jo T88:lle 5-2 40-15 ja näin Mikkelillä oli kolme ottelupalloa. Tässä vaiheessa TTS:n pojat saivat hengen päälle ja alkoi melkoinen nousu. Päädyttiin tilanteeseen 6-6 ja tie-breakkiin. Tie-break alkoi hienosti ja TTS johti jo 2-0, mutta sitten T88:n pojat veivät 7 seuraavaa pistettä voittaen ottelun 7-6 (7-2).
Näin ystävyysottelun lopputulos TTS:lle 4-2.

Otteluista jäi hyvä fiilis ja yritämme kesän aikana saada vastavierailun aikaiseksi.

Mainittakoon, että huoltojoukoista lauantain MC otteluihin osallistuivat Markus Kantola ja Henrikki Hervonen. Pienten säätöjen takia Henkku pääsi pelaamaan vain yhden ottelun. Markus taas otti kaksi voittoa lohkossa, mutta jäi niukasti lohkoon.