Tennistä, touhua ja tohinaa – synttärikisat Tuusulassa

6.4.2014

Tuusulan Tennisseuran synttärikisat pelattiin 28-30.3 hyvässä tunnelmassa Tuusulan urheilupuistossa.

Kisoissa oli sarjoja niin nuoremmille kuin vanhemmille tenniksen harrastajille. Aikuisilla oli oma sarjansa, kuten myös kehittyneimmillä junioreilla. Pienemmät juniorit kamppailivat mitaleista midisarjassa sekä minisarjassa.

Kentällä nähtiin kolmen päivän aikana 44 nälkäistä pelaajaa. Katsomossa vilisi myös paljon pelaajien vanhempia, jännittämässä omien suojattiensa otteita. Paikalla oli myös valmentajia, jotka toimivat toimitsijoina ja tuomareina.

Aikuisten sarjan voittoon ylsi hienoja otteita esittänyt 16-vuotias Jesper Vuoristo. Hän selätti tiukassa finaalissa Janne Siikin eräluvuin 6-3, 3-6 ja 10-5. Vuoriston perhe sai toisen mitalinsa, kun isä-Vuoristo kukisti Pasi Palomäen pronssiottelussa erä luvuin 7-6 (6), 1-6 ja 10-2.

Junioreiden koko kentän turnauksen vei nimiinsä hyviä peruslyöntejä viljellyt Henri Skogberg. Hän kukisti yhden erän mittaisessa finaalissa Saku Virtasen 6-3. Pronssia nappasi hienosti poikien seassa taistellut Liida Kantola, joka voitti Matias Rytilahden tie-breakissa hienon väännön jälkeen.

Kisojen ainut tyttövoittaja nähtiin miditenniksessä, kun Vera Haataja voitti Aleksi Lindqvistin. Hieno ja tiukka taistelu ratkesi vasta tie-breakissa Veran eduksi. Pronssia otti Olli Leino, joka kukisti Arttu Leinon veljesten välisessä väännössä.

Minisarjan voiton otti Matias Fält, joka pelasi pantapäässä kuin Björn Borg konsanaan. Hän ei hävinnyt turnauksessa otteluakaan. Hopeaa otti jo midisarjassa urakoinut Arttu Leino ja pronssia nappasi Panu Pennanen.

Kilpailut käytiin hyvässä hengessä ja ne olivat osoitus Tuusulan Tennisseuran positiivisesta asenteesta järjestää hyviä tapahtumia. Hymyä, eväitä, palkintoja ja hyviä urheilusuorituksia riitti läpi viikonlopun.

Veli-Matti Markkanen