Tuusulan Tennisseuran Marraskisat pelattiin viikonloppuna - neljässä eri sarjassa oli pelaajia yhteensä 56

25.11.2013

Juniorit koko kenttä mitalistit, vasemmalta Henri Skogberg, Aaron Kujala, Saku Virtanen

Jo perinteeksi muodostunut seuran sisäinen Marraskisa keräsi jälleen kerran innokkaan joukon pelaajia taistelemaan voitoista neljässä eri sarjassa.

Aikuiset aloittivat alkusarjan peleillä perjantai-iltana, jolloin ratkaistiin neljän eri lohkon voittajat lauantai-illan jatkopeleihin. Ottelut olivat tunnin mittaisia aikapelejä. Jatkoon ja taistoon mitaleista selvittivät tiensä Markus Kantola, Pasi Palomäki, Markus Halonen ja Tommi Vuoristo. Mitalipelit pelattiin normaaleina paras kolmesta periaatteella ja tarvittaessa kolmas erä 10-tiebreak. Koko sarjan voittoon ylsi Tommi Vuoristo, joka finaalissa kukisti Markus Kantolan numeroin 6-2, 6-3. Pronssiottelussa Markus Halonen kaatoi Pasi Palomäen luvuin 6-0, 7-6.

Täysimittaisella kentällä pelaavat juniorit aloittivat urakkansa lauantaiaamuna cup kaavion muodossa. Ensimmäisten otteluiden voittajista muodostettiin kaksi lohkoa taistelemaan paikasta finaaliin.
Ensimmäisessä ottelussa tappion kokeneet pelasivat sijoitusottelut yhdessä lohkossa.  Ottelut pelattiin 30 minuutin aikapelinä. Tarvittaessa tilanteen ollessa tasan pelattiin tiebreak seitsemään pisteeseen. Finaaliin tiensä raivasivat Aaron Kujala ja Saku Virtanen. Ottelu oli erittäin tasainen ja ratkaisu nähtiin tiebreakissa, jonka vei Aaron 7-5. Pronssiottelussa vastakkain olivat Liida Kantola ja Henri Skogberg. Myös pronssi ratkaistiin tiebreakissa, jonka vei Henri luvuin 7-4. Aaron Kujalan kehityskaari on ollut huikea: vuosi sitten marraskisoissa tuli minitennissarjan voitto, tämän vuoden keväällä midisarjan voitto ja nyt sitten junnusarjan voitto. Pelaajahaastattelussa Anssi Lindqvist tiedusteli Aaronilta, aikooko hän osallistua ensi vuoden synttärikisoissa aikuisten sarjaan – Aaron vastasi diplomaattisesti ”Katsotaan nyt”.

Sunnuntaina pelattiin sekä midi- että minitennissarjat. Molempiin sarjoihin osallistui 16 innokasta pelaajaa. Midissä pelattiin neljässä lohkossa 20 minuutin aikapelejä ja tarvittaessa tilanteen ollessa tasan pelattiin tiebreak viiteen pisteeseen. Sarjassa nähtiin useita erittäin tasokkaita ja tasaisia otteluita. Lohkojen voittajat olivat Miko Virtanen, Aleksi Lindqvist, Sakari Hervonen ja Jere Kivikangas. Näistä pelaajista Sakari Hervonen ja Aleksi Lindqvist selvittivät tiensä finaaliin. Finaali oli erittäin tasainen ja voittajaksi nousi tiebreakin kautta Sakari Hervonen luvuin 4-3 (tiebreak 5-2). Pronssisen mitalin vei Miko Virtanen, joka voitti Jere Kivikankaan luvuin 4-2.

Minisarjassa pelaajat pelasivat kahdessa eri lohkossa kaikki kaikkia vastaan 7 pisteeseen. Tämän jälkeen lohkojen neljä parasta muodostivat uuden lohkon ja pelasivat vielä ottelut niitä vastaan, jotka tulivat toisesta lohkosta. Samoin tehtiin lohkojen loppupäälle. Näin kaikki pelaajat saivat 11 ottelua eli yhteensä minisarjassa pelattiin 88 ottelua. Sarjan voitti Olli Leino, joka voitti kaikki ottelunsa selvin numeroin. Taistelu seuraavista sijoista oli tiukkaa ja kakkossijalle samalla pistemäärällä sijoittui kolme pelaajaa: Niklas Skogberg, Arttu Leino ja Lauri Kantola. Kärkikolmikon lisäksi sekä midi- että minisarjojen kaikki pelaajat palkittiin tänä vuonna joulukalenterilla.

Seura kiittää pelaajia, kotijoukkoja ja kannustajia sekä kaikkia vapaaehtoistoimijoita kentällä ja seuran kahviotoiminnassa hyvistä kisoista – huhtikuussa uudestaan synttärikisojen merkeissä!