Koululaisten SM-kisojen Aava Open '13 tuloksia

30.12.2013

Koululaisten henkilö- ja koulukohtaiset SM-tenniskipailut, Aava Open ´13 Koululaistennis, järjestettiin nyt 35. kerran. Kilpailuluokat olivat ala-aste, yläaste, lukio ja ammatilliset oppilaitokset tytöille ja pojille kaksin- ja nelinpeleissä. Ala-asteen oppilaille järjestettiin myös mini- ja miditennisluokat. Seuran junioreita oli mukana yhteensä kahdeksan viidessä eri sarjassa.

Ylä-asteen 2-pelisarjassa (P15) seuraa edusti Juho Kantola. Juho sijoitettiin karsintasarjassa suoraan toiselle kierrokselle, jolloin vastaan asettui Rovaniemen Verkkopalloseuraa edustava Juhani Isojärvi. Juho vei voitoin luvuin 62, 63. Pääsarjan ensimmäisellä kierroksella vastassa oli Jaakko Hyöty TaTS:sta, jonka Juho voitti 62, 75. Toisella kierroksella Juho sai todeta Smashin Juha Vuorenhelan paremmakseen luvuin 62, 62. Juhon lopullinen sijoitus oli 16 parhaan joukossa.

Juho pelasi myös 4-pelisarjassa parinaan Järvenpään tennisseuraa edustava Akseli Oinonen. Pari oli suoraan sijoitettu neljänneksi. Ensimmäisessä ottelussa kaatui pari Mikael Karenius (EVS) ja Valtteri Räty (EVS)numeroin 63, 64. Seuraavaksi vastaan asettautui pari Erik Lassila (GT) ja Andeas Tirkkonen (TCT), josta voitto irtosi luvuin 61, 64. Semifinaalissa pojat saivat vastaan ykköseksi sijoitetut Tommi Lehtisen (KTS) ja Oskari Niemisen(LVS), jotka veivät voiton selvin luvuin 60, 61. Onnittelut Juholle ja Aksulle 4-pelin pronssimitallista!

Ala-asteen 2-pelisarjassa (P 12) seuraa edusti Saku Virtanen. Saku voitti karsintojen ensimmäisellä kierroksella selvin numeroin 61, 60 Variston Tennisseuraa edustavan Eero Aaltosen. Toisella kierroksella vastaan asettui Hyvinkään Tennisseuran Nicholas Rönnkvist, joka voitti ottelun 62, 64.

Ala-asteen 2-pelisarjassa (T12) seuraa edusti Liida Kantola. Karsintasarjan ensimmäisellä kierroksella Liida sai vastaansa Vilma Stenvallin (RuT). Tiukan kolmieräisen ottelu vei lopulta Liida numeroin 6-7, 61, 60. Toisella kierroksella JTS:aa edustava Vilma Koponen oli parempi luvuin 63, 60.

Ala-asteen miditennissarjassa oli seurasta vahva edustus, peräti viisi pelaajaa. Miko Virtanen, Sakari Hervonen, Lauri Kantola, Olli Leino ja Vera Haataja. Miditenniksen ottelut pelattiin lohkopeleinä siten, että lohkon voittaja pääsi jatkopeleihin. Tällä kertaa ei vielä lohkovoittajia seurasta löytynyt, vaikka tiukkoja otteluita oli useita ja lohkon sisällä yksittäisiä otteluvoittojakin tuli.

Tarkemmat tulokset näet Tennisässästä

Seura onnittelee kaikkia kisoissa mukana olleita hyvistä peleistä!