28.1.2013

Tennisseurasta palkittiin Jyrki Montell vuoden 2012 menestyneimpänä senioriurheilijana.

Tuusulan liikuntalautakunta palkitsi vuonna 2012 menestyneitä tuusulalaisia urheilijoita ja myönsi liikunnan ja urheilun tunnustuspalkinnon Halosenniemessä 23.1.2013 järjestetyssä tilaisuudessa. Urheilijoita palkittiin kaikkiaan viidessä kategoriassa, yleisen sarjan parhaana urheilijana palkittiin Olympiakävelijä Antti Kempas ja liikunnan ja urheilun tunnustuspalkinto myönnettiin Tuusulan Naisvoimistelijoille.

Tuusulan liikuntalautakunta uudisti viime vuonna urheilijoiden palkitsemisperusteet ja halusi korostaa ehdokaslistaa ja palkinnon saajia aikaisempia vuosia enemmän. Olympialajien ja kansallisesti merkittävässä asemassa olevat lajit palkittiin omassa kategoriassaan.

Liikuntalautakunta perusti työryhmän valitsemaan ehdokkaat ja voittajat jokaiseen kategoriaan. Työryhmään kuuluivat liikuntaneuvos Risto H. Luukkanen, eläkkeellä oleva urheilutoimittaja Erkki Poutanen, Ringetteliiton toiminnanjohtaja Salla Mäkelä, liikuntalautakunnan puheenjohtaja Erkki Taskinen ja liikuntapäällikkö Risto Kanerva.

Kategorioiden parhaat ja paras saavutus vuonna 2012:

1 YLEINEN SARJA

Antti Kempas

Olympiakisat 2012, 50km kävely, sijoitus 41.

2 JUNIORIT

Topi Raitanen

Nuorten EM-suunnistus, hopeaa H18 viestissä.

3 SENIORIT

Jyrki Montell

Kaksinpelin Suomen Mestaruus M65 sarjassa.

4 JOUKKUEET

TuPS Pojat -02

Helsinki cup kulta E10-sarja.

5 MUUT LAJIT (ei olympialajit)

Ville Huuskonen

Saappaanheiton MM-Kulta 2012.

6 LIIKUNNAN JA URHEILUN TUNNUSTUSPALKINTO

Tuusulan Naisvoimistelijat ry.

Tuusulan Naisvoimistelijat on voimistelun erikoisseura, jonka pääpaino on erityisesti harrasteliikunnassa. Seura vietti huhtikuussa 2012 80-vuotisjuhliaan. Jäseniä seurassa on liki 1100 ja Tuusulan Naisvoimistelijat on kotikuntansa suurimpia liikuttajia.